Köpvillkor

Beställning
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. När dina varor packats och är färdiga att skickas får du ytterligare ett mejl från oss.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas utseende exakt eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på bildskärm. Vi försöker dock alltid visa produkterna så rätt som möjligt.

Betalningssätt
Vi använder oss av Klarna Checkout. 

Leveranstid
Leveranstiden är normalt ca en vecka från det att din beställning görs. Skulle någon produkt tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre, då får du ett meddelande om detta.

Frakt
Vi skickar varorna med Posten eller DHL. Fraktavgift inom Sverige är fast pris 79 kr, inom EU 250 kr och övriga världen 400 kr. Du kan också välja att kostnadsfritt hämta upp varorna i vår butik i Landskrona. Det är då viktigt att du väntar in ett mail som säger att ordern är klar för upphämtning.

Ej uthämtade paket
Det är viktigt att du uppger rätt leveransinformation. Skulle Hemslöjden Skåne AB få tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut görs ett återköp och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt. 

Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Varan ska vara oanvänd och oskadad i originalförpackning. Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara, detta måste göras senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Därefter returnerar du varorna tillsammans med följesedeln eller en kopia av den. Du som kund står för returfrakten. På följesedeln anger du returorsak ”Ångerrätt”. När vi mottagit din retur reglerar vi din betalning via Klarna. Observera att vi inte återbetalar fraktavgiften.

Reklamationer
Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 1 år från köptillfället. Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Kontakta oss för mer information om hur du ska gå tillväga vid en reklamation och för att få din reklamation godkänd innan du skickar tillbaka din vara. 

Peronuppgiftspolicy
Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter här